Aprovat inicialment pel Ple de 25/3/2021 el Reglament del nou Servei de Mediació i Restauració Comunitària

Sant Boi transforma el seu Servei de Mediació Ciutadana en un Servei integral de gestió positiva de conflictes, on la Mediació passa a ser una metodologia més, tant en format presencial com on line.
 

El canvi de nom destil·la el canvi d’enfoc

Amb el canvi de nom, de “Servei de Mediació Ciutadana” a “Servei de Mediació i Restauració Comunitària”, la nova denominació manté el capital social de la metodologia més clàssica de resolució pacífica de disputes i li afegeix la més emergent.L’equip de Mediació i Restauració, dintre de la Unitat de Cooperació, Solidaritat, Pau, Mediació i Restauració Comunitària de l’Àrea d’Igualtat, Drets Socials i Ciutat Educadora, es reestructura de la següent manera:

– Un tècnic municipal de gestió positiva de conflictes a càrrec de la coordinació: Juan Carlos Cassou

– Un tècnic municipal d’educació especialitzat en la comunitat educativa: Maxi Miró

– Dues tècniques en gestió positiva de conflictes (jornada completa): Virgínia Comas i Elena Izquierdo

– Una assessora jurídica en matèria de conflictes veïnals (5 hores setmanals): Ester Prados

El canvi d’enfoc destil·la la diversitat metodològica

Estratègicament, aquest equip dona màxima prioritat a:

  • la reparació de les infraccions (com a motor tècnic del nou sistema municipal restauratiu que implanta la nova Ordenança Municipal de Mesures Restauratives Alternatives a la Sanció), amb dos microequips que aprofundiran en la metodologia que desplega aquesta norma, la 4R (Fase 1: Reconeixement dels fets. Fase 2: Responsabilització del dany ocasionat. Fase 3: Reparació del mal causat. Fase 4: Restauració de les relacions malmeses);
  • la resolució de conflictes veïnals i escolars amb el suport, a la tècnica a càrrec de cada cas, de persones especialistes de disciplines diferents a la gestió positiva de conflictes, Ester i Maxi, respectivament, que permetran al Servei emprar altres metodologies més directives, com la conciliació, sense que es perdi la neutralitat ni la imparcialitat,
  • i la gestió de controvèrsies individuals, familiars i comunitàries per mitjans estrictament neutrals i imparcials, com la mediació, la facilitació o la negociació assistida, de ple empoderament de les parts en conflicte, a càrrec de les 3 tècnics/ques en gestió positiva de conflictes (Elena, Juan Carlos i Virgínia).

 

 

2 respostes a «Aprovat inicialment pel Ple de 25/3/2021 el Reglament del nou Servei de Mediació i Restauració Comunitària»

  1. Hola, bon dia!:

    Soc Carlos Nin,

    Com a tecnic municipal (arquitecte tecnic) del Departament de Llicencies d’obres i edificació, sovint les parts implicades en unes obres, sobre les quals atorguem lliciencia urbanística municipal, ens plantegen conflicte civil, malgrat no es impediment ni motiu els posible desacord entre les parts per a deixar d’atorgar llicencia ja que com bé sabeu la llei ens obliga a fer-ho tret el dret a propietat i sense prejudici del de tercers, no sent competencia municipal les qüestions civils.

    Sempre abans de que puguin arribar a plantejar un litigi davant dels tribunals els hi recomenem que facin servir els serveis de mediació, arbritratge i conciliació municipals i judicials si hau.

    Ens aniria força bé al departament tenir les vostres dades per a quan algu ens les demani o entenguem que els hi pot interesar i/o necessitar (una adreça de correu electronic, un núm. de tl., una adreça postal, uns dies i horari per poder trovar-vos i un nom i cognom de persona a qui adreçar-se).

    Cordialment,

    Carlos Nin.

  2. Hola Carlos

    Sóc el Juan Carlos Cassou, coordinador tècnic.

    Qualsevol persona usuària podria accedir a nosaltres mitjançant formulari, a través de l’OMAP o de la guia de tràmits.

    No obstant, si algun cop ens voleu fer una derivació directa o contactar amb nosaltres, podeu utilitzar el següent correu: mediaciociutadana@santboi.cat.

    Moltes gràcies

    Salutacions cordials!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.


*