Arriba la calor, …hi ha encara la Covid 19: Que corri l’aire!

Consells sanitaris enfront de la calor durant el brot de COVID-19

Les companyes del Departament de Salut Comunitària ens recorden quines mesures hem de tenir present per aplicar quan faci calor, i més ara durant la situació excepcional generada per la Covid 19.

 

 

 

En aquest post trobarem primer el quadre de recomanacions del Ministeri de Sanitat. A continuació els materials que posa a la nostra disposició canalsalut de la Generalitat de Catalunya. I per acabar el decàleg de recomanacions generals del Ministeri.

 

 

 

 

Seguretat a la platja i a la piscina

L’arribada del bon temps afavoreix el bany a la platja o a la piscina. Tot i que és una activitat saludable i divertida, pot comportar alguns riscos que cal prevenir, com les lesions per caigudes o relliscades i els ofegaments.

Coneix en 20 segons la seguretat a la platja i a la piscina. Divertiu-vos amb salut

 

 

Recomanacions a l’hora d’anar a la platja

 

Queda amb els amics, però que corri l’aire!

 

Quan facis trobades familiars i amb amics, recorda seguir les mesures de prevenció

 

El Ministeri de Sanitat ha activat el Plan Nacional de Acciones Preventivas contra los Efectos del Exceso de Temperaturas.

Per minimitzar els danys que les persones poden patir, des del Ministeri de Sanitat s’insisteix en un decàleg de recomanacions generals:

  1. Begueu aigua o líquids amb freqüència, encara que no sentiu set i amb independència de l’activitat física que realitzeu.
  2. No abuseu de les begudes amb cafeïna, alcohol o grans quantitats de sucre, ja que poden fer perdre més líquid corporal.
  3. Encara que qualsevol persona pot patir un problema relacionat amb la calor, tingueu en compte a nadons i nens petits, grans i persones amb malalties que puguin agreujar-se amb la calor i la deshidratació, com les patologies cardíaques.
  4. Romangueu el major temps possible en llocs frescos, a l’ombra o climatitzats, i refresqueu-vos cada vegada que ho necessiteu.
  5. Procureu reduir l’activitat física i evitar practicar esports a l’aire lliure a les hores més caloroses (de 12.00 a 17.00).
  6. Utilitzeu roba lleugera, folgada i que deixi transpirar.
  7. Mai no deixeu a cap persona en un vehicle estacionat i tancat (especialment a nens, ancians o malalts crònics).
  8. Consulteu al seu metge davant símptomes que es prolonguin més d’una hora i que puguin estar relacionats amb les altes temperatures.
  9. Mantingueu les medicines en un lloc fresc; la calor pot alterar la seva composició i els seus efectes.
  10. Feu menjars lleugers que ajudin a restituir les sals perdudes per la suor (amanides, fruites, verdures, sucs, etc.).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.


*