Cinema: La professora d’història

En aquest món tan convuls i complex que ens ha tocat viure, com expliquem a posteriors generacions d’adolescents i joves què d’aquella pols, vénen aquests fangs?, com garantim que la memòria històrica de fets tan greus com els genocidis nazis es mantingui viva i passi de generació en generació i no s’oblidi?

El cinema és una eina eficaç i pedagògica per afavorir, entre altres coses, la comprensió del món on vivim, cercant les fonts per entendre millor com hem arribat fins a la realitat actual  i fomentar  l’esperit crític,  tan necessari per avançar i aprendre.

Veure La professora d’història ens ensenyarà com de necessari és el passat per entendre el present i com d’important és donar als joves les eines necessàries per aprendre a tenir criteri i a desenvolupar l’esperit crític.

Basada en fets reals,  Anne Gueguen,  professora d’història de l’Institut Léon Blum a Créteil,  als afores de París, comença  el curs i  com sempre  té un grup difícil.
Frustrada pel materialisme, la desmotivació  i la falta d’ambició dels alumnes, Anne els  desafia a participar en un concurs nacional sobre què va significar ser adolescent en un camp de concentració nazi.

Anne farà servir tota la seva energia i creativitat per captar l’atenció dels seus alumnes i motivar-los. A mesura que el termini s’acosta, els joves comencen a obrir-se i decideixen, per compte propi, prescindir de la competitivitat entre grups i treballar en equip, ajudant-se els uns als altres, amb un esperit de cooperació i respecte mutu que afecta positivament les relacions interpersonals, alhora que augmenta la seva autoestima.
És molt esperançador veure  com accedeixen  d’una manera vivencial a la història malgrat els pocs referents previs que tenien sobre el tema.

L’assignatura d’història es converteix en un projecte que canviarà les seves vides.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.


*