El Departament d’Informàtica ens expliquen com ho han fet possible

Les companyes i els companys que integren el nostre Departament d’Informàtica han escrit conjuntament aquest article responent la demanda que els vàrem fer fa uns dies.

Ens expliquen com han viscut tot el què ha passat des del mateix divendres que vàrem marxar per confinar-nos i quins reptes han hagut de resoldre perquè treballar, com ho estem fent ara tota la gent de l’Ajuntament, sigui possible… Clica, llegiràs com s’han organitzat i què ens diuen!

 

Divendres 13 de març va ser un dia atrafegat. Amb moltes incerteses del que passaria però amb la idea clara que dilluns no ens tornaríem a retrobar a l’oficina.

Comitè de crisi al Departament, divendres a primera hora del matí. Què fem per a què les treballadores i els treballadors de l’Ajuntament puguin accedir a la majoria dels recursos informàtics des de casa?

 

Ens vam repartir les tasques. Sistemes, amb la M. Àngels Toran i el Juan Ballesteros al capdavant, ajudats i recolzats en tot moment per l’Eric Mellado i el Javi Pulido, van començar a treballar en muntar una infraestructura que permetés accedir als ordinadors de l’oficina. El ja conegut Guacamole, GUACA pels amics, sistema de programari lliure, i es va posar en marxa en un temps rècord.

Aquell primer cap de setmana de confinament, en Juan va estar treballant de valent per a què dilluns, moltes persones poguessin treballar des de casa, podríem dir que és el pare de la criatura.

 

 

La primera setmana de confinament va ser de bogeria, amb jornades que acabaven a les 10 de la nit, completament esgotats físicament i mental, amb la utilització de tots els medis dels que disposàvem, ja fossin públics o particulars (correu electrònic, telèfon, WhatsApp, etc.), per tal d’enllestir les eines necessàries per poder garantir l’activitat normal de l’organització en confinament.

El mateix dilluns ja van començar a teletreballar els primers companys i companyes i cada dia afegíem nous usuaris/àries al sistema. Com tot sistema nou, i no provat, al principi amb inestabilitat però a poc a poc millorant i creixent. Vam acabar aquella primera setmana amb uns 100 usuaris habilitats, 40 dels quals ho feien al mateix temps/simultàniament. Segons anàvem millorant el sistema vam anar afegint a nous companys i companyes i ja som més de 400 els treballadors que poden fer la seva feina des de casa, uns 150 de manera simultània i, naturalment, a totes hores.

 

I ho vam aconseguir!!!! Amb dificultats, com per exemple, amb les signatures electròniques, que a poc a poc es van anar resolent. I amb altres problemes que per desgràcia no hem pogut solucionar de manera satisfactòria com donar teletreball complert als companys i companyes que fan servir eines gràfiques de disseny i cartografia.

 

Els primers dies de teletreball van ser difícils per a tothom, ni tan sols al nostre Departament estàvem acostumats a treballar d’aquesta manera… el que a l’oficina fem amb un simple gest, com aixecar la mà…. amb aquelles converses que sobrevolen els nostres caps i troben el camí per arribar al destinatari… es convertien des de casa en un munt de correus i WhatsApp que van i venen.

 

Els dies confinats passaven, però l’activitat municipal no parava… i arribava el següent repte…. el secretari requeria convocar els òrgans col·legiats, pel que necessitava d’una plataforma de videoconferències robusta, segura i que permetés l’emissió en directe de les reunions. Després de fer una comparativa a la velocitat de la llum, vam optar per la plataforma de Google, GSuite, per fer les reunions a distància i l’OBS, programari que acostumen a utilitzar els gamers, com a eina per emetre en directe.

Vam acompanyar tots els regidors i regidores municipals i els directors i directores, en l’ús d’aquesta plataforma, i vam començar a celebrar els CECOPAL, les Juntes de Govern, els Plens, les Comissions Informatives, … i tot tipus de reunions, ampliant-ho a tota la plantilla amb la versió gratuïta de Meet. Aquesta eina està ja instaurada a la nostra organització i és utilitzada en el dia a dia de quasi tota la plantilla.

 

Com molts de vosaltres, hem hagut d’adaptar el nostre pressupost i mitjans a les noves circumstàncies, adquirint i subministrant equipament: portàtils, tauletes, càmeres, auriculars, telèfons, etc. sabent des de l’inici que no podríem arribar a cobrir totes les necessitats, i modificant les contractacions que teníem fetes com ara els consums telefònics que s’han disparat.

I ja portem més de mig any, que llarg s’ha fet i que curt al mateix temps… quines ganes de tornar a veure’ns les cares!

Agraïments per la comprensió i el suport… i a aquells companys i companyes que han treballat presencialment des del començament per donar servei a les persones.

What do you want to do ?

New mail

9 respostes a «El Departament d’Informàtica ens expliquen com ho han fet possible»

  1. GRACIAS , GRACIAS , GRACIAS por vuestra profesionalidad y por estar siempre presentes para resolver nuestros problemas !!!!!Gracias infinitas !!!!

  2. Gràcies compis. Estic molt contenta amb la vostra feina,sempre m’ ho heu solucionat ràpid tots els problemes que en sorgien.

  3. Massa sovint només tenim en compte allò que no funciona, i massa poc en compte tenim allò que s’ha fet bé. Jo vaig poder treballar des del dilluns següent mateix, i em va semblar increible amb el poc temps que s’havia fet.

    Molt bona feina i moltes gràcies.

Respon a Antonia Pérez Borrego Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà.


*