IN-VITA a la reflexió: 50. Per saber alguna cosa has de fer alguna cosa

Si no t'identifiques amb el desig d'arribar a un lloc diferent del que estàs (i amb el de millorar la qualitat de la teva experiència en el procés), és probable que no inverteixis l'energia necessària per explorar formes de fer millor les coses. Vols continuar llegint? Clica.

El desenvolupament del veritable coneixement requereix una activitat intencionada. Si esperes saber alguna cosa abans de fer alguna cosa, és probable que no ocorri res. Quan el teu cos, el teu pensament i el teu esperit es mouen amb decisió, sorgiran coses que d’altra forma serien inacceptables per tu.

A qui li interessa (realment) la productivitat?

Hi ha una veritat senzilla, però no evident, sobre la millora de la productivitat: si no t’identifiques amb el desig d’arribar a un lloc diferent del que estàs (i amb el de millorar la qualitat de la teva experiència en el procés), és probable que no inverteixis l’energia necessària per explorar formes de fer millor les coses. També has d’estar disposat a admetre que podries haver de canviar alguns comportaments. Si estàs interessat en fer que alguna cosa ocorri i odies realment malgastar recursos o estar sotmès a un estrès excessiu, estaràs impacient per explorar unes pràctiques de millora del rendiment que potser encara no coneguis.

Estudiar i perfeccionar els processos no té per què ser sempre el millor enfocament estratègic per a les persones d’alt rendiment, però sempre estaran atentes a aquesta classe d’oportunitats.

De forma que no et desanimis si hi ha gent al teu voltant, diu David Allen, que no vol convertir “quin és el teu objectiu en tot això?” i “quina és la teva propera acció?” en les preguntes operatives clau. No et sorprenguis massa si la teva esposa, el teu cap, el teu assistent o el teu fill adolescent no estan particularment oberts a objectivar i gestionar de forma àgil tots els seus compromisos i comunicacions.

Estem treballant amb l’objectiu que aquests processos arribin a formar part algun dia de les ensenyances i les expectatives estàndards del nostre sistema educatiu, des del començament. Potser llavors es converteixen en el procediment operatiu estàndard per a gairebé tothom, i tots estarem embarcats en millors i més grans oportunitats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.


*