La Salut de l’Organització, començada ja la segona edició de la Indagació Apreciativa

Les persones de l'organització convocades ara per explorar de forma conjunta sobre la nostra organització, amb la mateixa metodologia anomenada Indagació Apreciativa, ho faran al voltant d'aquest lema "Una millora i benestar personal, noves formes de millorar la nostra quotidianitat i el nostre compromís amb aquests canvis". A la primera edició que va tenir lloc fa dos anys, els debats i les conclusions van girar sobre "Compromís amb el paper de servidor i empatia amb els ciutadans de Sant Boi de Llobregat".
Context

Els darrers anys la nostra organització, i a partir d’una experiència pilot amb la Fundació Kaleidos de la que el nostre Ajuntament n’és membre, ha iniciat una línia de treball i millora interna que sota el lema “La Salut de l’Organització” intenta abordar i encetar els canvis i les millores a l’organització que els nous temps i la societat en general reclamen.

Experiència de fa dos anys

Entre d’altres mesures, ara fa dos anys es va iniciar un primer procés amb dues centes persones de l’organització. Durant cinc sessions i mitjançant una metodologia anomenada Indagació Apreciativa, es van generar una sèrie de debats i conclusions al voltant de la idea: “Compromís amb el paper de servidor i empatia amb els ciutadans de Sant Boi de Llobregat” i que es van concretar en diversos projectes que a dia d’avui alguns ja estan en funcionament, i d’altres es concretaran en breu. (“Infusiona’t” , “Ens escoltem”, “Banc de Talents”, “Compromís”, “Teletreball” , “La Cuina” …)

En aquell moment es va anunciar la voluntat política d’aquest equip de govern de fer extensiva aquesta experiència al màxim possible de l’organització i ara ens disposem a iniciar una segona edició amb la participació d’unes 120 persones més. Val a dir que aquesta convocatòria serà voluntària per a aquelles persones de l’organització interessades en explorar de forma conjunta, una millora i benestar personal, noves formes de millorar la nostra quotidianitat i el nostre compromís amb aquests canvis.

Resultats de la primera sessió, DEFINEIXEN què es treballarà a les properes

“Oferim un servei eficient i de qualitat adaptat a les necessitats, gràcies a la implicació de tots i totes i als espais comuns de creació i relació.

Som proactius/ves i assumim canvis reconeixent-nos, escoltant-nos i promovent l’auto-coneixement.

Treballem en equip motivats/des, confiant, compartint i col·laborant.”

És important oferir un servei eficient i de qualitat que s’adapti a les necessitats. Per això els espais comuns i de relació són essencials, a més de disposar de temps per cultivar relacions saludables i emocionalment plenes de benestar. Això implica que ens escoltem, reconeguem la nostra feina i la dels altres i treballem en un clima laboral adequat.

El treball en equip facilita que puguem participar de projectes comuns i transversals, millorant la comunicació i la col·laboració entre àrees i departaments. Per aconseguir-ho i estar motivats/des, és necessari un lideratge conscient, i conèixer les persones, practicar l’escolta activa i confiar.

 

Sessions programades de la segona edició

Seran els dies 5 i 26 de maig, i el 2 i 9 de juny de 9.45 h a 2.30 h, a l’Olivera, i es realitzaran aquestes sessions amb les persones ja convocades.

Aplicació de la Indagació Apreciativa en el procés

La Indagació Apreciativa es un procés d’investigació del que dóna vida a una organització, comunitat, individu, grup vinculat. Utilitza un conjunt de principis per descobrir el que dóna vida i per dissenyar i innovar el que donarà més vida. La innovació emergeix del mateix sistema.

El diàleg és l’eina principal, basat en entrevistes per parelles i després compartir en grups per ampliar el diàleg amb tota la comunitat o grup participant.

En els tallers la dinàmica varia entre diàlegs, entrevistes per parelles, compartir en grups de 8 o 10, posada en comú, murals, expressió creativa dels somnis i anhels, priorització del que es vol, propostes de possibilitats, projectes, compromisos personals i grupals, i accions.

Properament explicarem el desenvolupament de les sessions següents.

 

Per acabar, aquí tenim l’enllaç a l’article publicat a l’Ajuntagent! 2.0 de data 29 de maig de 2015 “Vídeos de les sessions d’Indagació Apreciativa de la Salut de l’Organització”, fes-hi un cop d’ull, podràs repassar com va anar la primera edició.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.


*