Mètode 1BICI+ de formació en ciclisme urbà.

L’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, com a organisme associat a la Red de Ciudades por la Bicicleta, aposta de manera ferma per un canvi en la forma de desplaçament dels seus habitants, fomentant l’ús de la bicicleta com a vehicle sostenible no contaminant.

La Red de Ciudades por la Bicicleta és, com diu la informació publicada al seu web, una associació formada per ciutats i territoris espanyols que té per objecte la generació d’una dinàmica conjunta per tal de facilitar, fer més segura i desenvolupar la circulació dels ciclistes, especialment en l’entorn urbà.

Aquesta va ser fundada l’any 2009 i, avui dia, disposa d’uns 135 associats que representen gairebé 1000 municipis.

Amb la fi de continuar impulsant el foment de l’ús de la bicicleta com a opció de mobilitat quotidiana, així com de reduir l’impacte ambiental de salut i congestió generat pel vehicle de motor, a més de seguir apostant per una educació viària en bicicleta (com a eix vertebral formatiu dels nostres escolars de cicle superior d’educació primària i secundària), l’Ajuntament enviarà un dels nostres educadors viaris policials a la celebració de la fase presencial del pròxim curs formatiu en ciclisme urbà, impulsat per la Red de Ciudades por la Bicicleta i organitzat per la Factoria de Ciclistas i el seu mètode 1BICI+.

Aquesta acció formativa, dividida en dues fases, una primera online i una segona presencial a Madrid a finals de febrer, pretén dels seus associats una major complicitat en el foment de les accions relacionades amb la utilització de la bicicleta i estendre aquestes a aquells potencials usuaris de la bici (riders, treballadors, escolars) per tal de millorar la qualitat de vida dins les ciutats, sobretot davant l’aparició d’escenaris com la COVID i la necessitat de desplaçaments segurs individuals.

Aquest contingut formatiu vindrà a reforçar les accions relacionades amb la bicicleta que, des del nostre equip d’educadors, fa anys que portem a terme amb escolars de primària, secundària, CAS (Centre d’Atenció i Seguiment a les drogodependències Benito Menni), etc.

Si teniu curiositat, podeu accedir a l’enllaç directe a la web de Red de Ciudades por la Bicicleta que us deixem i navegar per aquesta. Podreu comprovar, entre altres dades, l’impacte que ha suposat en els últims anys la bicicleta com a vehicle en la ciutadania estatal, segons l’estudi estadístic Barómetro de la Bicicleta 2020.

Seguim…

Una resposta a «Mètode 1BICI+ de formació en ciclisme urbà.»

  1. A ver si sacan una formación para los ingenieros que diseñan los carriles bici.
    El de C/Joventut tiene escalones en las intersecciones con las calzadas de las calles.
    El carril recién hecho de Ronda Sant Ramón cerca de C Torre de la Vila está muy bacheado, no es plano.
    Resultado, no los utilizo. Siempre voy por la calzada por C/ Torre de la Vila o por C/ Pau Claris. Esta última, aun estando muy bacheada es más cómoda que el nuevo carril de Ronda.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.


*