La DGT modifica la normativa sobre trànsit al 2021

Un cop estrenat l'any 2021, us volem fer a mans del recull de normes que la DGT ha aprovat recentment, algunes de les quals, seran d'implantació immediata .

Dia 2 de gener de 2021.

Aprofitem, companys, l’inici d’aquest nou any per desitjar-vos que tots els vostres projectes personals i laborals es puguin fer realitat durant el mateix.

D’altra banda, informar-vos que el passat 10 de novembre de 2020 la DGT va aprovar un paquet de modificacions normatives en relació amb el trànsit i circulació de vehicles al país.

Aquest paquet s’emmarca dins la proposta de les diferents Administracions per tal de seguir reduint la sinistralitat actual i segons les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), afectant així al Reglament General de Vehicles, Reglament General de Conductors i Reglament General de Circulació.

A partir del 2 de gener, els VMP tenen prohibida la seva circulació per vorera, tret de les excepcions establertes per OOMM.

Aquestes mesures s’aniran implantant durant el 2021 i, de totes elles, les relatives a la circulació de vehicles de mobilitat personal (VMP) són d’implantació immediata a partir del 2 de gener, de tal manera que des d’avui , vehicles com el patinet elèctric tenen prohibida la seva circulació per la vorera, zones de vianants, túnels urbans, travessies, vies interurbanes, autovies i autopistes del terme municipal, ajustant-se el seu conductor o conductora a totes les normes com qualsevol altre vehicle. En una posterior fase (durant 24 mesos després de publicació al BOE) serà exigit certificat de circulació que certifiqui que el vehicle reuneix les característiques tècniques que disposa el seu manual per poder circular.

Us annexem de nou recordatori sobre les normes recollides a l’Ordenança Municipal relativa a la circulació de bicicletes, cicles i VMP.

 

En una segona fase, l’11 de maig, entraran en vigor mesures relatives a les velocitats a adoptar dins el terme municipal, limitant a 20 km/h la velocitat en vies amb plataforma única de calçada i vorera, mentre que als carrers d’un únic carril per sentit la velocitat serà de 30 km/h. En les vies de dos o més carrils per sentit de circulació, es mantindran els 50 km/h. De forma excepcional, els ajuntaments podran augmentar la velocitat en vies d’un únic carril per sentit fins a  una velocitat màxima de 50 km/h, sempre que així ho senyalitzin.

Conduir subjectant el mòbil a la mà, 200 € i 6 punts de detracció del permís

Fins ara, la detracció de punts era de 3, doblant aquesta quantitat després de la reforma i incidint que NO només serà sancionat el fet de parlar amb el mòbil mentre conduïm, si no també mantenir aquest a la mà, encara que no l’utilitzem per parlar.

Aquestes i altres mesures com; la supressió de la norma que permetia excedir en 20 Kms/h la velocitat màxima permesa de la via per realitzar avançament,  la pujada de 3  a 4 punts de detracció del permís per no fer ús del cinturó de seguretat, casc o sistema de retenció infantil o portar al vehicle sistemes de detecció de radars (encara que no es facin servir) les podreu consultar a l’enllaç adjunt de la web de la DGT que us deixem a continuació.

Noves mesures trànsit

Seguim…

What do you want to do ?

New mail

3 respostes a «La DGT modifica la normativa sobre trànsit al 2021»

  1. Sempre tant eficient i diligent!!! la teva feina ens enriqueix el coneixement envers les normes de trànsit.
    Moltes gràcies Javi.

    Núria Millet

    1. Bon Any, companys/es.
      Gràcies. Només intentem posar el nostre granet de sorra per què tingueu informació actualitzada de normativa d’interès.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.


*