Unitat d’Atenció a Empreses i Emprenedors

La Unitat d’Atenció a Empreses i Emprenedors, sota el nom de Servei a Empreses i Persones Emprenedores (SEIPE), prestava els seus serveis a Coressa, des dels seus inicis el 1990 fins al 31 de desembre de 2015. Des de l’1 de gener, la Unitat depèn del Servei de Desenvolupament Econòmic i s’insereix a l’Àrea de Territori i Desenvolupament Econòmic. Clica aquí per conèixer-nos i veure què fem.

Qui som?

 La Unitat d’Atenció a Empreses i Emprenedors està formada per la:

–   Marta Bosch (que no és la Marta d’Esports), cap de la Unitat des del 2005; va començar el 1997 sent tècnica del Servei.

–  Susana Bueno va començar com a administrativa del Programa Obrim Via (2003-2004) en l’àmbit de la Intermediació Prelaboral. Posteriorment es va incorporar com a administrativa de SEIPE fins que el 2013 va passar a formar part de l’equip tècnic fins a l’actualitat.

–    Pilar Garnica va iniciar la seva trajectòria l’any 1999 com a administrativa del Servei d’Ocupació; el 2006 va passar a formar part del departament de Prevenció de Riscos Laborals de l’empresa municipal fins que el 2013 es va incorporar al SEIPE com a administrativa.

–   Emma Obiols, tècnica des del 2004, any que va entrar a Coressa.

I depenem del Servei de Desenvolupament Econòmic de l’Àrea de Territori i Desenvolupament Econòmic.

Què fem?

La nostra Unitat forma part de la Xarxa Catalunya Emprèn pel foment de l’emprenedoria i la nostra activitat està adreçada tant a empreses constituïdes com a persones que volen crear la seva pròpia empresa o estan en procés de fer-ho. Segons el nostre públic objectiu, els serveis que oferim són diferents:

1)  A persones amb una idea de negoci i que encara no han creat la seva empresa:

a) Sensibilització a l’emprenedoria dirigida tant al públic en general com a escoles, instituts i estudiants universitaris.

b) Informació, orientació i assessorament per a la creació d’empreses:

–      Formes jurídiques, tràmits, normativa sectorial i obligacions fiscals amb Hisenda i amb Seguretat Social.

–      Fonts de finançament: préstecs, microcrèdits, subvencions…

–      Acompanyament en l’elaboració del pla d’empresa.

c) Formació en l’àmbit de l’emprenedoria, el coaching i les TIC.

d) Punt d’atenció Reempresa per donar continuïtat a projectes viables i que cerquen un relleu en la propietat (cessió d’empreses).

e) Membres de Municipi Cooperatiu (Federació de Cooperatives de Treball) i d’Aracoop (Generalitat de Catalunya) amb l’objectiu de reforçar, promoure i ampliar les empreses de l’economia social i cooperativa.

2)  A empreses ja creades:

a) Punt d’Assessorament a l’Emprenedor (PAE) per a la tramitació administrativa i posada en marxa de les iniciatives empresarials.

b) Seguiment i assistència tècnica per a la consolidació de noves empreses.

c) Estudi de la mortalitat de les empreses assessorades als 12, 24 i 36 mesos des de la seva creació.

d) Jornades, tallers i seminaris sobre diverses temàtiques: lleis, canvis de normatives, noves tecnologies, tècniques de vendes…

e) Allotjament empresarial al Viver d’Empreses, Centre de Serveis o Espai Coworking.

Com ho fem?

S’ofereix una primera sessió grupal informativa i d’orientació general relativa a la creació d’empreses. Posteriorment, es realitzen les visites individuals i personalitzades d’assessorament en temes relatius a la posada en marxa de l’empresa i desenvolupament de la Memòria sobre la idea de negoci (Pla d’empresa). Hem d’estar molt al dia dels canvis legislatius en l’àmbit mercantil i fiscal. També oferim suport a la consolidació de les empreses creades mitjançant una atenció a mida i totalment personalitzada.

On som?

Som a l’annex de la Masia Torre Figueres (C/ Pau Claris, 14) i compartim l’espai amb la Unitat de Llicències d’activitats.

Si ens voleu contactar el nostre telèfon és el 93 635 12 46.

D’esquerra a dreta: Susana Bueno, Emma Obiols, Marta Bosch i Pilar Garnica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.


*